A legmenőbb sörök

2014.01.17. 18:43 whitesensei

2.jpgBár 2013 első negyedében valamelyest csökkent a sörfogyasztás az angol és német statisztikák szerint is, a 2012-es év igencsak erős volt a söreladások szempontjából. Több nagyobb sörfőzde vélekedik úgy, hogy a 2012-es év volt a vízválasztó, hiszen három év válságszerű pangás után végre ismét növekszik a sörfogyasztás. Ez persze nem globális jelenség, nyugat és közép Európa például nem annyira pörög, de a nemzetközi márkák sokat profitálhattak a kínai, amerikai és a brazil piacok javuló helyzetéből.

Kína, amely egyébként a világ legnagyobb sörpiaca, három márkával is képviselteti magát a Top 10-ben. A kínai sörfőzés a globális mennyiség előállításának közel 25%-át teszi ki.

A statisztika alapján a kisebb sörfőzdék helyzete is javulófélben van: az angoloknál illetve az Államokban is képesek voltak szignifikáns, mérhető növekedést produkálni. (Ezzel egyébként máris komoly fejfájást okoztak a multiknak. - a szerző megjegyzése)

Nos hát, akkor következzék a 10 legkelendőbb sör.

10. Brahma

Brahma.jpg

Eladott mennyiség: 18.1m hordó
Tulajdonos: AB InBev
Weboldal: anheuserbusch.com

Brazília egyike a felvirágozófélben lévő piacoknak. Az AB InBev jelentése szerint a brazil piac hektoliterenkénti bevétele 9,6%-al növekedett 2012-ben, köszönhetően nagyrészt a Budweiser elterjedésének az országban.

A brazil sörpiacot egyébként két márka uralja, a Brahma és a Skol, a pilseni típusú sörök az ország fogyasztásának 98%-át teszi ki.

A Companhia Cervejaria Brahma 1888-ban jött létre, de csak 2005-től szállítják nagy tételben más országokba is, nevezetesen az angol, amerikai, kanadai, orosz, francia, ausztrál és az új zélandi piacokra is kiterjesztették a szállítást.

A riói karnevál idején jó pár híresség is feltűnt a Brahma reklámokban, például Madonna, Jennifer Lopez, Megan Fox és Gerard Butler is.


9. Coors Light

CoorsLight.jpg

Eladott mennyiség: 25.1m hordó
Tulajdonos: Molson Coors
Weboldal: coorslight.com

Bár a Budweiser lenyomásával az Egyesült Államokban a Coors Light már a második helyen áll, globálisan csak a kilencedik helyet foglalják el.

Ez a sör 1978-ban látta meg a napvilágot. A "light" szócska nem az alkoholtartalomra utal: a 4,2%-os sör csupán 5g szénhidrátot tartalmaz egy 355ml-es üvegben. Összehasonlításképpen a Budweiser 10g, a Guinness pedig 12g szénhidrátot tartalmaz ugyanakkora mennyiségben.

A Coors Light-ból ma már több mint évi 25 millió hordót adnak el. A márkához többféle sportesemény támogatása is kapcsolható: amerikában például a Nascar hivatalos sörmárkája, és az NHL hivatalos támogatója. Ezen kívül az egyik reklámkampányában a híres belga színész, Jean Claude van Damme is szerepelt.

Molson Coors, a márka tulajdonosa hangsúlyozta, hogy terjeszkedni kívánnak majd az ázsiai piacon is, leginkább Kínában és Japánban.


8. Heineken

heineken_1.jpg

Eladott mennyiség: 29.1m hordó
Tulajdonos: Heineken International
Weboldal: heineken.co.uk

A 2012-es év jól sikerült a Heineken-nek, öt régióból négyben növekedést tudtak produkálni. Az átlagban 5,3%-os növekedésnek köszönhetően az eddiginél valamivel nagyobb szelet jut neki a globális sörpiacon.

Az Egyesült Államok piaca kifejezetten kedvezően alakult a Heineken számára, a cég elnöke szerint ez a tendencia folytatódik majd, leginkább az afrikai, latin amerikai és ázsiai piacokon számít növekedésre, amelyek várhatóan megfelelőképpen kompenzálják majd az európai piacokon tapasztalható visszaesést.

A Heineken egy szép reklámfogást is csinált 2012-ben, mint a James Bond franchise hivatalos sörmárkája.


7. Skol

Skol_Brazilian_Beer.jpg

Eladott mennyiség: 29.9m hordó
Tulajdonos: Carlsberg Breweries
Weboldal: carlsberggroup.com

Az 1960-ban elindított márka a legnagyobb Brazíliában, 30% körüli piaci részesedéssel. A Skol gyártását és forgalmazását Afrikán és Dél-Amerikán kívül jelenleg a Carlsberg tartja kézben, aki 2011-ig bezárólag a Leeds-i üzemében főzte a nedűt.

Eredetileg a Skol Caracuban, Brazíliában készült, de 1980-ban megvásárolta őket a Brahma, amely később az AB InBev része lett. Afrikában a jogokat az Unibra birtokolja.

A Skol legnagyobb piaca azonban még mindig Brazília, hiszen az országban bárhol megtalálható: éttermekben, bárokban, klubokban és kiskereskedőknél egyaránt keresett terméknek számít.


6. Corona Extra

corona-305x700.jpg

Eladott mennyiség: 31.6m hordó
Tulajdonos: AB InBev
Weboldal: anheuserbusch.com

A Corona Extra Mexikó vezető sörmárkája, az Egyesült Államok első számú import söre, és a világ legnépszerűbb mexikói söre. Ez a szőke sör 1925-től van gyártásban, és ma már több mint 170 országban forgalmazzák.

2013. júniusában az AB InBev sikeresen felvásárolta a Grupo Modelo-t, miután eloszlatta az amerikai igazságügy bizalmatlansági kifogásait az üzlettel kapcsolatban, így újabb Top 10-es sör került a cég tulajdonába.


5. Bud Light

BudLight.jpg

Eladott mennyiség: 36.7m hordó
Tulajdonos: AB InBev
Weboldal: anheuserbusch.com

Bár a Bud Light az Egyesült Államok legnépszerűbb söre, nemzetközileg nem annyira közkedvelt mint a Budweiser, ezért globálisan csak az ötödik helyet tudta megszerezni. Ennek ellenére a sör 1982-es, Budweiser Light-ként történt piacra dobása óta óriási növekedést produkált.

Újabban a Bud Light mellett megjelent pár kiegészítő termék is, ilyen pl. a Bud Light Platinum, a Bud Light Lime és egyéb ízesítéssel ellátott változatok.


4. Yanjing Beer

Yanjing.jpg

Eladott mennyiség: 39.6m hordó
Tulajdonos: Beijing Yanjing Beer Group Corporation
Weboldal: yanjing.com.cn

A Beijing Beer (pekingi sör) néven is ismert márkát Ázsia egyik legnagyobb sörfőzdéjében készítik, nagyjából 20 000 alkalmazott vesz részt az előállítási folyamatban. A cég a Yanjing Beer márka égisze alatt többféle terméket is forgalmaz, de a Yanjing Beer maradt a főattrakció.

Kínában csak a piac 11%-a Yanjing Beer-é, ellenben Pekingben mindenkit lefőz 85%-os piaci részesedésével. Ez volt a 2008-as Olimpia hivatalos söre is.

Egy közlemény szerint a Yanjing továbbra is részt vesz a nemzetközi piacon és azon dolgozik majd, hogy igazi világmárkává lépjen elő.


3. Budweiser

budweiser.jpg

Eladott mennyiség: 40.4m hordó
Tulajdonos: AB InBev
Weboldal: anheuserbusch.com

Bár nem a világ legkelendőbb márkája, azért a Budweiser továbbra is egyike marad a legnépszerűbb söröknek. Ugyan hazai pályán a Bud Light jobb eladásokat produkált a nagy öregnél, a Budweiser globálisan nagyot alakított, a Brazil és a Kínai piacokon mutatott növekedésével.

A Budweisert több mint 85 országban forgalmazzák, ennek a népszerűségnek köszönhetően 2012-ben a BrandZ a világ legértékesebb sörmárkájának választotta.


2. Tsingtao

Tsingtao_1.jpg

Eladott mennyiség: 57.9m hordó
Tulajdonos: Tsingtao Brewery Company Ltd
Weboldal: tsingtao-beer.co.uk

A legenda szerint az első Tsingtao sört 1904-ben, egy kung-fu küzdelem alkalmával szolgálták fel. Jelenleg ez Kína második legnagyobb sörfőzdéje, az országos sörforgalom 15%-át produkálja. Emellett a globális piacra is odafigyelnek, jelenleg az első számú kínai sör az Államokban, és egyesek Kína első számú fogyasztási exportcikkének tartják. Persze ha igaz, az valóban nagy szó... A Tsingtao 1954-től exportálja termékeit, 1972 óta szállít az Egyesült Államokba.

Miután a cég sokáig állami tulajdonban volt, 1990 és 1993 között privatizálták és összeolvasztották más környékbeli sörfőzdékkel. Régebben az AB InBev a cég 27%-át birtokolta, de 2009-ben megvált részesedésétől.


1. Snow Beer

SnowBeer.jpg

Eladott mennyiség: 74.8m hordó
Tulajdonos: SABMiller
Weboldal: sabmiller.com; snowbeer.com.cn

Már második éve a Snow Beer a világ legkelendőbb sörmárkája, annak ellenére hogy szinte csak Kína területén belül hozzáférhető.

A sört a CR Snow állítja elő, amely a SABMiller és a China Resources Enterprises közös vállalkozása.

Ez a 3,9%-os, majdnem teljesen áttetsző sör 1993 óta van a piacon, és 2011-től kezdődően Kína egyik legértékesebb márkája. A Snow Beer még mindig Kína leggyorsabban növekedő és legértékesebb márkája.


Forrás: thedrinksbusiness.com

komment

süti beállítások módosítása